شما اینجا هستید:

گواهینامه LPCB یا مرجع صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت چیست؟

مرجع صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB

فهرست مطالب

در حوزه ایمنی آتش نشانی و ساخت و ساز ساختمان، نیاز به محصولات و سیستم های قابل اعتماد است. در میان انواع گواهینامه ها و تاییدیه های موجود، گواهی LPCB (هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از ضرر) به عنوان نشانه کیفیت و تضمین است. این گواهینامه گواهی بر توانایی یک محصول برای مطابقت با استانداردهای سختگیرانه و انجام آزمایشات دقیق است و از اثربخشی آن در کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی و سایر خطرات اطمینان می دهد.

LPCB، بخشی از BRE (موسسه تحقیقاتی ساختمان)، برای بیش از یک قرن در خط مقدم تست و صدور گواهینامه محصولات آتش نشانی و امنیتی بوده است. فرآیند صدور گواهینامه شامل ارزیابی جامع محصولات در برابر استانداردهای شناخته شده، از جمله تست عملکرد، ارزیابی مدیریت کیفیت، و ممیزی کنترل تولید کارخانه است. محصولاتی که با موفقیت معیارهای دقیق LPCB را برآورده می کنند، گواهی LPCB را دریافت می کنند که نشان دهنده انطباق آنها با معیارهای صنعت و مناسب بودن آنها برای استفاده در برنامه های مختلف است.

صدور گواهینامه (Certificate) یا تاییدیه شخص ثالث یک فرآیند ارزیابی انطباق است که توسط نهادی مستقل از سازمان های تامین کننده و مشتری انجام می شود. این نوع گواهی، تأیید می کند که محصولات و خدمات الزامات استانداردهای مرتبط و سایر اسناد هنجاری را برآورده کرده اند و به طور دوره ای نیز انطباق آن مورد ارزیابی قرار می گیرد. گواهینامه LPCB یکی از مراجع بین المللی صدور گواهینامه پیشگیری از تلفات در صنعت ایمنی، امنیت و آتش نشانی است. در این مطلب از مقالات گنجینه پاوان به بررسی این گواهینامه می پردازیم.

نگاهی به تاریخچه مرجع صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB

LPCB مخفف عبارت Loss Prevention Certification Board به معنای هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از تلفات است. هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB یک مرجع معتبر صدور گواهینامه بین المللی در زمینه های ایمنی و حفاظت از آتش است. تاییدیه LPCB توسط دولت ها و مقامات نظارتی در سراسر جهان، به ویژه در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و اروپا به رسمیت شناخته شده است.

هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB بیش از 150 سال است که با صنایع و بیمه گرها کار می کند تا استانداردهای لازم را برای اطمینان از عملکرد مؤثر تجهیزات اعلام و اطفای حریق و خدمات آتش نشانی و امنیتی تنظیم کند.

زمانی که LPCB برای اولین بار شروع به صدور تاییدیه کرد، آنها اغلب بر اساس استانداردهای پیشگیری از ضرر خودشان عمل می کردند. در طول سال ‌ها، بسیاری از این استانداردها در سایر استانداردهای بریتانیا، اروپا و بین ‌المللی گنجانده شده ‌اند.

فرآیند صدور

گواهینامه LPCB

فرآیند صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB شامل ارزیابی و آزمایش محصولات برای اطمینان از مطابقت آنها با استانداردهای کیفی تعیین شده توسط تیمی از متخصصان است که ممکن است شامل تنظیم کننده، بیمه گر، طراح، تولید کننده، نصب کننده، مهندس و سایر متخصصان باشند.

تایید محصولات معمولا بر اساس آزمایشاتی است که توسط آزمایشگاه‌ های مورد تایید LPCB انجام می‌ شود. این گواهینامه توسط ممیزی های منظم حفظ می شود تا اطمینان حاصل شود که محصول همچنان با معیارهای تأیید مطابقت دارد.

در ساده‌ترین حالت، فرآیند تأیید LPCB از استانداردهای موجود به عنوان مبنای فهرست ‌بندی استفاده می‌کند. با این حال، در جایی که هیچ استانداردی وجود ندارد، آنها همچنان می توانند محصولات نوآورانه را با استفاده از تجربیات دانشمندان و گروه های متخصص خود برای ابداع یک رژیم ارزیابی مناسب برای محصول یا خدمات مورد نظر تأیید کنند.

هنگامی که مرجع صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB اطمینان حاصل کرد که یک محصول، خدمات یا شرکت استانداردهای لازم را برآورده می کند، گواهی LPCB را صادر می کند و آنها را در کتاب قرمز (LPCB Red Book) فهرست می کند.

درباره LPCB Red Book

کتاب LPCB Red Book یک مرجع کلیدی برای تامین کنندگان، کالیبره کننده ها، طراحان و کاربران نهایی محصولات و خدمات آتش نشانی و امنیتی است. هر محصول و خدماتی که در کتاب قرمز LPCB فهرست شده است توسط کارشناسان مستقل به شدت مورد بررسی قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که عملکرد مورد انتظار را ارائه می دهد و آن را حفظ خواهد کرد.

انواع محصولاتی که در LPCB Red Book فهرست می شوند؛ تحت عناوین زیر طبقه بندی می گردند:

  • محصولات تشخیص و اعلام حریق مثل تجهیزات سیستم پایش شعله و گاز (F&G System) و نصاب های مربوطه
  • تجهیزات اطفاء حریق و نصب کننده های مرتبط
  • سیستم های اطفاء حریق ثابت و نصاب های مربوطه
  • محصولات حفاظت از آتش غیرفعال و نصب کنندگان مرتبط
  • کابل ها
  • سیستم های حفاظتی امنیتی
  • سیستم های مدیریت
  • محصولات ساختمانی

این فهرست ‌ها را می‌توان به‌صورت رایگان از RedBookLive.com دانلود کرد.

زمینه های صدور گواهینامه LPCB

همانطور که گفتیم طرح‌ های گواهی محصول LPCB، طرح ‌های تضمین کیفیت هستند. و شامل آزمایش نوع اولیه و ارزیابی فنی، ارزیابی و نظارت بر سیستم کیفیت سازنده و روش‌ های تولید، آزمایش ممیزی منظم، برچسب‌ گذاری و فهرست‌ بندی می‌شوند.

به طور مشابه، طرح ‌های LPCB برای تامین ‌کنندگان خدمات (نصب‌ کنندگان) نیز طرح‌ های تضمین کیفیت هستند. که شامل ارزیابی فنی توانایی پیمانکاران، ارزیابی و نظارت بر سیستم کیفیت نصب‌ کننده و روش ‌های تولید، بازرسی منظم از تاسیسات تکمیل ‌شده و فهرست ‌بندی می‌شوند.

مزایای صدور گواهینامه LPCB

نگرانی مکرر ذینفعان این است که بدانند آیا یک محصول مطابق با مشخصات روی آن، عمل می کند یا خیر. این نگرانی ‌ها می‌تواند شامل ویژگی‌ هایی مانند ایمنی، سلامت یا اثرات زیست ‌محیطی، دوام، سازگاری، مناسب بودن برای اهداف مورد نظر یا شرایط اعلام ‌شده و سایر ملاحظات مشابه باشد.

همه این مسائل از طریق صدور گواهینامه LPCB  برای محصول قابل حل است. برای پیشنهادگران (specifier یا مشخص کننده یا پشنهادگر، شخص یا گروهی است که نیازهای یک پروژه، خط تولید، یا خدمات را مشخص و مواد اولیه، قطعات، یا راهکار ارایه می‌ کند.) و تولیدکنندگان، مزایای گواهی LPCB عبارتند از:

مزایا برای پیشنهادگران:

  • کاهش ریسک – مشخص کردن محصولات و خدمات LPCB نشان ‌دهنده دقت نظر و بهترین تلاش است و اتهامات احتمالی سهل انگاری را کاهش می‌دهد.
  • اجتناب از اشتباهات پرهزینه – می توانید به محصولات و خدمات فهرست شده LPCB اعتماد و از اشتباهاتی که گاهی هزینه زیادی تحمیل می کنند اجتناب کنید.
  • زمان – استفاده از Red Book Live برای جستجو و ارزیابی محصولات و خدمات می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.

مزایا برای تولیدکنندگان:

  • افزایش فروش جهانی – گواهی LPCB به طور گسترده در سراسر جهان مورد پذیرش است. در برخی از مناطق دریافت گواهینامه LPCB یک الزام اجباری است.
  • ارزش افزوده محصول یا خدمات – محصولات و خدمات مورد تایید LPCB با توجه به توانایی آنها در انطباق هر باره منجر به کاهش هزینه و به عنوان ارائه دهنده با ارزش افزوده شناخته می شوند.
  • کاهش مسئولیت – محصولات و خدمات دارای تاییدیه LPCB نشانگر دقت نظر است که می تواند مسئولیت را هم برای شما و هم برای مشتریانتان کاهش دهد.
LPCB مخفف عبارت Loss Prevention Certification Board به معنای هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از تلفات است.
LPCB مخفف عبارت Loss Prevention Certification Board به معنای هیئت صدور گواهینامه پیشگیری از تلفات است.

حرف آخر گواهینامه LPCB

محصولات و خدماتی که توسط مرجع صدور گواهینامه پیشگیری از خسارت LPCB تایید می شوند به دلیل فرآیندهای ارزیابی و آزمایشات دقیق، از کیفیت تضمین شده ای در زمینه ایمنی و پیشگیری از حریق برخوردارند. دریافت گواهینامه LPCB به این معناست که این محصولات و خدمات باعث افزایش ایمنی و کاهش خطرات آتش سوزی می شوند و تلفات و خسارات احتمالی را به حداقل کاهش می دهند.

شرکت گنجینه پاوان با ارائه خدمات مشاوره، تامین و اجرا در پروژه های ایمنی صنعتی، اعلام و اطفای حریق، سعی در ارتقا ایمنی و آرامش در محیط های کاری و صنعتی دارد. برای دریافت مشاوره رایگان هم اکنون با متخصصان خبره گنجینه پاوان تماس بگیرید.

منابع:

redbooklive.com

linkedin.com

bregroup.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
درخواست مشاوره